Kako nastaje vizualni identitet: studija slučaja Eduza (video)

Nakon uspješno završenog projekta redizajna vizualnog identiteta platforme za poslovne edukacije Eduza, osnivačica Eduze Višnja Željeznjak pozvala me u emisiju Logit Live da zajedno predstavimo novi vizualni identitet te čitav kreativni proces nastanka logotipa i vizualnog identiteta. Epizoda traje više od sat i pol, no sudeći po broju gledatelja uživo koji su je popratili do kraja, sadržaj im je bio izuzetno koristan.

Kroz studiju slučaja Eduzinog vizualnog identiteta, kao i nekih drugih projekata na kojima sam radila, predstavila sam 5 koraka dizajnerskog procesa:

  1. Istraživanje i strategija
  2. Izrada moodboarda
  3. Dizajn logotipa
  4. Dizajn vizualnog identiteta
  5. Primjena vizualnog identiteta u tisku i digitalnim medijima

Eduza dizajn logotipa i vizualnog identiteta
Pogledajte sve grafike iz projekta vizualnog identiteta Eduza u galeriji

Ovo su neke od ključnih informacija koje sam podijelila sa gledateljima:

Kako prikupljam zahtjeve od klijenata?

Idealno je kada s klijentima održim savjetovanje iz brand strategije, tijekom kojeg prolazimo kroz detaljni upitnik (koji svatko može besplatno preuzeti ovdje) i zajedno uživo prolazimo kroz odgovore i dodatno ih definiramo i pronalazimo nove uvide. S Eduzom sam prošla taj proces i definirali smo detaljnu brand strategiju, što je daleko olakšalo rad na vizualnom identitetu i dalo mi mnogo inspiracije.

Inspiraciju za svoj dizajnerski rad pronalazim u pričama svojih klijenata: njihovim vrijednostima, iskustvima, i iskustvima njihovih klijenata.

Kada klijenti ne žele ili nemaju vremena za savjetovanje, tijekom kraćeg intervjua postavljam ključna pitanja koja će mi dati dovoljno informacija za polazište. Na temelju tih osnovnih informacija i osobnog dojma koji sam dobila u razgovoru s klijentima, stvaram pretpostavke o tome što je njima i njihovoj publici najvažnije i kako se klijenti žele predstaviti pred svojom ciljanom publikom. To što dobro “čitam” ljude jako mi pomaže u ovom poslu.

Koliko je trajao cijeli proces?

Ukupno je proces savjetovanja i grafičkog dizajna za Eduzu trajao 3–4 tjedna, što je uobičajeno za projekt ovog opsega. No treba uzeti u obzir da dobri dizajneri obično imaju listu čekanja i u tom slučaju projekt ne može krenuti odmah.

Kako odabiremo prikladnu boju za neki brand?

Po meni je najbitnije odabrati boju koja se razlikuje od konkurenata kako bi publika jasno prepoznala naše objave i materijale od njihovih. Nakon toga odlučujemo se za specifične nijanse ovisno o raspoloženju koje želimo izazvati kod korisnika. Možemo se poslužiti i tradicionalnom simbolikom boja, no pri tome treba pažljivo voditi računa o kulturološkim utjecajima, jer simbolično značenje boja nije isto u svim kulturama.

Eduza je već koristila ljubičastu kao primarnu boju i žuto-narančastu boju za interaktivne elemente. Smatrala sam da je to vrijedno zadržati, ali sam odabrala toplije nijanse i dodala im proširenu paletu boja.

Početnicima preporučam alate kao što su Adobe Color ili slične kotače boja koji u sebi imaju ugrađene harmonije boja pa generiranje paleta može biti brže i jednostavnije. Ja nakon mnogo godina iskustva boje biram intuitivno, jer ih lako mogu vizualizirati i vjerujem svojem osjećaju.

Kako odabiremo prikladnu tipografiju?

Fontovi kroz svoja obilježja (struktura, nagib, debljina, ukrasni detalji) vizualno predstavljaju glas branda i ton poruke pa je potrebno odabrati onaj koji prenosi željenu poruku i lako se čita.

Primjeri tipografije koja komunicira kvalitete branda

Uz font koji je u logotipu može se odabrati i neki drugi font za dulje dijelove teksta koji je čitljiviji na sitnim veličinama.

Ako želite održavati ili pohađati poslovne edukacije, posjetite Eduza.hr i pratite Eduzin YouTube kanal gdje ćete pronaći brojne savjete za edukatore, uključujući i epizodu gdje sam ja pričala o brandingu za edukatore:

Jedinstven, atraktivan i pamtljiv vizualni identitet

Ako vaša tvrtka treba kompletan vizualni identitet, zajedno možemo stvoriti brand koji će zadiviti vaše klijente.

Više informacija
Nela
Nela Dunato

Autorica: Nela Dunato

Brand dizajnerica iz Rijeke. Vodim dizajn studio koji pomaže malim tvrtkama – pružateljima intelektualnih usluga da se istaknu u masi i privuku klijente iz snova.

Ovdje pišem članke o dizajnu i kreativnom poduzetništvu. Više o meni...