Kome treba brand strategija? Većina malih poduzetnika nikad nije čula za to. To je nešto što rade “velike tvrtke”. To je nešto čime se bave skupi konzultanti. No u stvarnosti brand strategija je korisna svim poduzetnicima i organizacijama, bez obzira na fazu razvoja. Prednosti definiranja brand strategije prije izrade web stranice su ušteda vremena, eliminiranje nesporazuma sa suradnicima, učinkovitiji marketing i pozitivan dojam na potencijalne kupce. Pročitaj više...
Nepisano pravilo je da dizajneri klijentu predstave 3 koncepta logotipa, kako bi izabrali onaj koji im se najviše sviđa. Ja svojim klijentima ne nudim više prijedloga dizajna logotipa. Prezentiram jedan logotip, a zatim razgovaramo o tome koliko dobro prijedlog zadovoljava njihove poslovne potrebe i je li nešto potrebno promijeniti. Neki moji kolege i klijenti su iznenađeni kada to čuju, jer se prijedlog više koncepata uzima zdravo za gotovo. No moje iskustvo je pokazalo da pristup koji nudi jedno rješenje pomaže klijentima da dobiju logotip koji zaista trebaju, umjesto logotipa za koji misle da žele. Pročitaj više...
Dizajn nije samo za dizajnere. Svatko se u nekom trenutku koristi dizajnom — bilo da se radi o izradi prezentacije za predavanje ili prodajni sastanak, tiskanju postera “izgubljeni pas” ili izradi grafike za društvene mreže. U ovome članku izdvojila sam najčešće početničke pogreške koje stalno primjećujem. Isplati se uložiti nekoliko minuta da ih ispravite! Napredak se odmah primijeti. Pročitaj više...
Nakon uspješno završenog projekta redizajna vizualnog identiteta platforme za poslovne edukacije Eduza, osnivačica Eduze Višnja Željeznjak pozvala me u emisiju Logit Live da zajedno predstavimo novi vizualni identitet te čitav kreativni proces nastanka logotipa i vizualnog identiteta. Epizoda traje više od sat i pol, no sudeći po broju gledatelja uživo koji su je popratili do kraja, sadržaj im je bio izuzetno koristan. Pročitaj više...
Razmišljaš o uvođenju promjena u brand svoje uslužne ili konzultantske tvrtke ili obrta, no ne znaš odakle krenuti? Uz pomoć ovog besplatni alata ćeš brzo i jednostavno otkriti koji dijelovi brenda su najsnažniji, a koji najslabiji i trebaju doradu. Osnažujući najslabije točke brenda ćeš najlakše poboljšati sveukupni dojam pred potencijalnim klijentima. Pročitaj više...
Postoje različiti oblici i vrste logotipa. Iskusni dizajneri predložit će logotip koji najbolje odgovara klijentovoj tvrtki ili udruzi, no neki se dizajneri logotipa specijaliziraju samo za određeni tip. To može značiti da morate suziti izbor u trenutku angažiranja dizajnera, ovisno o tome kakav tip logotipa želite. U ovom članku predstavljam pet najčešćih tipova logotipa te kako odlučiti koji najbolje odgovara vašoj organizaciji ili projektu. Pročitaj više...
Ako ste ikada naručili dizajn brošure, plakata, naljepnice za vozila ili nekih drugih promotivnih materijala za tisak, vjerojatno su grafički studio ili tiskara od vas zatražili logo tvrtke u vektorskom formatu. U ovome članku objasnit ću što je to vektorski format i koje su njegove prednosti te što napraviti ako trenutno nemate vektorski logo tvrtke, a hitno vam treba. Pročitaj više...
Ako se pripremate za projekt dizajna logotipa i vizualnog identiteta vaše tvrtke, vjerojatno imate mnogo pitanja i nedoumica, posebno ako nikada prije niste radili s dizajnerima. U ovom članku objasnit ću kako izgleda moj proces dizajna vizualnog identiteta i o kojim sve detaljima treba voditi računa kako bi rezultat bio kvalitetan. Od upita i uvodnog sastanka, kroz brand strategiju i istraživanje, skiciranje, usavršavanje i reviziju sve do profesionalnog logotipa tvrtke, obrta, udruge ili institucije. Pročitaj više...
Zbog koronavirusa mnoge tvrtke više ne mogu raditi na način na koji su navikle. Pitanje je koliko će dugo ovo izvanredno stanje trajati. Kako se pripremiti za nove uvjete poslovanja? Hoćete li čekati da se stvari vrate na staro, ili ćete se prilagoditi potrebama trenutka? Ako imate volje za promjenama, u ovom ću članku predložiti načine kako uz pomoć digitalne tehnologije možete svoj posao spasiti od nasukavanja i lakše pregrmiti krizu. Tko zna, možda vam se i svidi ovakav način rada i odlučite ga zadržati i nakon što se vrati mogućnost rada “uživo”. Pročitaj više...
Istraživanje usluga dizajna logotipa za svoju tvrtku ili kako dizajnirati vlastiti logotip često dovodi do prvog susreta s pojmom knjiga standarda (koji se na engleskom naziva brand style guide, brand identity guidelines ili branding manual). U ovom ću članku s mnoštvom vizualnih primjera objasniti što je, čemu služi, i što sadrži knjiga standarda. Smjernice u knjizi standarda omogućuju dosljedno i profesionalno korištenje logotipa, boja, stilova teksta, fotografija i drugih elemenata kako bi svako pojedino dizajnersko rješenje djelovalo kao dio usklađene cjeline i tako postizalo pozitivan dojam kod publike i potencijalnih klijenata. Pročitaj više...
Ovog vikenda posjetila sam konferenciju Brendiranje kulture koja se održala u Rijeci u sklopu programa Rijeka 2020 - Europska prijestolnica kulture. Iako većinom radim s klijentima u komercijalnom sektoru, imam iza sebe i nekoliko projekata u kulturi i vjerujem da će takvih projekata biti još, pa sam željela čuti savjete i priče kolega koje su radili na poznatim hrvatskim i inozemnim projektima. Obično na konferencijama vodim bilješke s predavanja koja su mi zanimljiva i pri tome koristim metode vizualnog bilježenja / skiciranja. Slijede fotografije stranica iz moje bilježnice, kao i PDF skeniranih stranica kako biste ih mogli pročitati i po želji isprintati. Pročitaj više...
Iznimno sam uzbuđena što mogu najaviti da je moja nova knjiga The Human Centered Brand sada dostupna u elektroničkom i tiskanom formatu! The Human Centered Brand je priručnik koji pomaže malim tvrtkama i freelancerima da ostvare bolje odnose sa svojim klijentima i publikom. Pročitaj više...
U Poslovnom kutku Gradske knjižnice Rijeka redovito se održavaju predavanja iz teme poduzetništva, a takvo jedno predavanje održala sam 19. rujna, na temu razvoja brenda za male poduzetnike. Pogledajte fotografije s predavanja i prezentaciju, te neke najvažnije informacije koje sam podijelila na ovom predavanju. Pročitaj više...
Često se pojmovi vizualni identitet i brend koriste kao sinonimi. Dodamo li tome još i pojam “logotip” koji laici često zamjenjuju s nekim od ova dva pojma, dobivamo zbrku zbog koje poduzetnici ne znaju što im zapravo treba, od koga se te usluge mogu naručiti i koliki budžet za to trebaju predvidjeti. U ovome ću kratkom članku opisati razlike između ova tri pojma, kako su međusobno povezani i tko se bavi njihovom izradom. Pročitaj više...
U mojoj dugogodišnjoj karijeri dizajnerice, nikada me nitko nije izravno upitao ovo pitanje. Ipak, znam da je to pitanje broj 1 na umu kojih klijenata kada odlučimo surađivati. Kako to znam? Zato što mi neki klijenti to priznaju tek na kraju uspješnog projekta. Shvaćam koliko je strašno naručiti uslugu i nemati pojma kako će to na kraju ispasti. Evo kako i ti možeš osigurati da dobiješ najbolji mogući dizajn. Pročitaj više...
Osobni brend može pomoći svakom kreativcu, freelanceru i zaposleniku da unaprijedi svoju karijeru. Osobni brend je više od dijeljenja selfija na Instagramu i ne znači nužno pretvaranje da si nešto što nisi. U ovom članku pojasnit ću što su i čemu služe brendovi, te koji sve elementi čine dobar osobni brend. Pročitaj više...
Sadržajni marketing je odličan način za uspješnu prezentaciju pred potencijalnim klijentima, povećanje profesionalnog ugleda i pronalazak novih, zanimljivih prilika. U ovome članku pojasnit ću koje su sve koristi od redovitog pisanja članaka za web, najčešće isprike zašto ne pišemo te odgovor na paralizirajuće pitanje “O čemu da pišem?” Za kraj, čeka te pregršt savjeta i tehnika kako pokrenuti, održavati i promovirati svog blog uz što manji trošak vremena i živaca. Pročitaj više...
Dizajneri su ljudi i koliko god se mi trudili da naš proces bude objektivan i logičan, svatko od nas je “jedinstvena pahuljica” i u sve što radimo unosimo svoje životno iskustvo. Nisu svi dizajneri prikladni za rad na svakom projektu, sa svakim klijentom. U nastavku ću izložiti svoja uvjerenja o dizajnu i poslovanju, da lakše procijeniš je li moj pristup ono što tvojoj tvrtki treba. Pročitaj više...
Tražite još korisnih materijala za čitanje?
Više mojih članaka i intervjua dostupno je na stranici Mediji i na portalu Kreativna.
Ako vam engleski jezik nije stran, na mom engleskom blogu dostupno je više od 200 tekstova iz područja dizajna, marketinga, kreativnog poduzetništva i osobnog razvoja.